რეკლამის გავლენა საზოგადოებაზე

დღეს რეკლამა განიხილება, როგორც მარკეტინგის უმნიშვნელოვანესი კომპონენტი.
თანამედროვე საზოგადოებაში რეკლამა განიხილება, როგორც ,,გაყიდვების სტიმულატორი”, რეკლამა – ესაა ინფორმირება ვინმესი, რაიმესშესახებ! ინფორმაციის გავრცელების მრავალი საშუალება არსებობს: ტელევიზია, რადიო, ფილმები, ჟურნალები, გაზეთები, ინტერნეტი, კინო დაბილბორდები. აღსანიშნავია ერთი ფაქტი – კარგ რეკლამას უკვეთავს არა ის, ვისაც ბევრი ფული აქვს არამედ ფული შესდის მას, ვინც სწორ და კარგრეკლამირებას უწევს თავის პროდუქტს. რეკლამა ხდება კომპანიის ლიდერობის სიმბოლო.
რაც შეეხება რეკლამის ამოცანებს და ფუნქციებს რეკლამას შეიძლება ქონდეს შემდეგი სამი ძირითადი ფუნქცია: ინფორმირება, მარკის ან საქონლისშესახებ მოქმედებისკენ წაქეზება, შეხსენება და იმიჯის.
როგორც წესი, სარეკლამო საქმეს ეწევიან სპეციალური ფირმები და სააგენტოები, საწარმოებისა და სავაჭრო კომპანიების, მსხვილიდაწესებულებების გამომცემლობების და სხვ. სარეკლამო განყოფილებები. სარეკლამო შეზღუდვები: მსოფლიოს ნებისმიერ ნორმალურ ქვეყანაშისპეციალური კომისია აკონტროლებს რეკლამის შინაარსა და სისწორეს. საქართველოში მოქმედებს კანონი, რომლის თანახმადაც რეკლამა არ უნდააღემატებოდეს დღეში 12 საათს, ზოგიერთ ქვეყანაში კიდევ უფრო მეტადაა შეზღუდული სარეკლამო ბლოკის ხანგრძლივობა. სარეკლამო ბაზარისაქართველოში უკვე კარგა ხანია დამკვიდრდა და დინამიკურადაც ვითარდება.
ფაქტია, რომ ნებისმიერ გამყიდველს, პოლიტიკოსსა და დაწესებულებას სურს საკუთარი თავი, საქმიანობა თუ პროდუქცია საზოგადოებას რაცშეიძლება კარგი კუთხით წარუდგინოს და ამის შედეგად მეტი სარგებელი ნახოს. რეკლამის საშუალებით კი მათ შეუძლიათ მომხმარებელზემიზანმიმართული ინფორმაციული ზემოქმედება. ყოველივე ზემით ნათქვამი ცხადყოფს, რომ განვითარებულ და ცივილიზებულ კაცობრიობასწინსვლისთვის რეკლამა აუცილებლად სჭირდება, თუმცა რეკლამა ეფექტური მაშინაა,როდესაც ის მომხმარებლის ინტერესებს ემსახურება. ამიტომრეკლამა უნდა იყoს სანდო, მომხმარებლის ინტერესებს მორგებული, ასევე ორიგინალური და ნოვატორული, რადგანაც, რეკლამა ეს არის შემოქმედებითი სფერო, რომელიც მუდმივად სიახლეებს მოითხოვს.
დღეს რეკლამა განიხილება, როგორც მარკეტინგის უმნიშვნელოვანესი კომპონენტი.
თანამედროვე საზოგადოებაში რეკლამა განიხილება, როგორც ,,გაყიდვების სტიმულატორი”, რეკლამა – ესაა ინფორმირება ვინმესი, რაიმესშესახებ! ინფორმაციის გავრცელების მრავალი საშუალება არსებობს: ტელევიზია, რადიო, ფილმები, ჟურნალები, გაზეთები, ინტერნეტი, კინო დაბილბორდები. აღსანიშნავია ერთი ფაქტი – კარგ რეკლამას უკვეთავს არა ის, ვისაც ბევრი ფული აქვს არამედ ფული შესდის მას, ვინც სწორ და კარგრეკლამირებას უწევს თავის პროდუქტს. რეკლამა ხდება კომპანიის ლიდერობის სიმბოლო.
რაც შეეხება რეკლამის ამოცანებს და ფუნქციებს რეკლამას შეიძლება ქონდეს შემდეგი სამი ძირითადი ფუნქცია: ინფორმირება, მარკის ან საქონლისშესახებ მოქმედებისკენ წაქეზება, შეხსენება და იმიჯის.
როგორც წესი, სარეკლამო საქმეს ეწევიან სპეციალური ფირმები და სააგენტოები, საწარმოებისა და სავაჭრო კომპანიების, მსხვილიდაწესებულებების გამომცემლობების და სხვ. სარეკლამო განყოფილებები. სარეკლამო შეზღუდვები: მსოფლიოს ნებისმიერ ნორმალურ ქვეყანაშისპეციალური კომისია აკონტროლებს რეკლამის შინაარსა და სისწორეს. საქართველოში მოქმედებს კანონი, რომლის თანახმადაც რეკლამა არ უნდააღემატებოდეს დღეში 12 საათს, ზოგიერთ ქვეყანაში კიდევ უფრო მეტადაა შეზღუდული სარეკლამო ბლოკის ხანგრძლივობა. სარეკლამო ბაზარისაქართველოში უკვე კარგა ხანია დამკვიდრდა და დინამიკურადაც ვითარდება.
ფაქტია, რომ ნებისმიერ გამყიდველს, პოლიტიკოსსა და დაწესებულებას სურს საკუთარი თავი, საქმიანობა თუ პროდუქცია საზოგადოებას რაცშეიძლება კარგი კუთხით წარუდგინოს და ამის შედეგად მეტი სარგებელი ნახოს. რეკლამის საშუალებით კი მათ შეუძლიათ მომხმარებელზემიზანმიმართული ინფორმაციული ზემოქმედება. ყოველივე ზემით ნათქვამი ცხადყოფს, რომ განვითარებულ და ცივილიზებულ კაცობრიობასწინსვლისთვის რეკლამა აუცილებლად სჭირდება, თუმცა რეკლამა ეფექტური მაშინაა,როდესაც ის მომხმარებლის ინტერესებს ემსახურება. ამიტომრეკლამა უნდა იყoს სანდო, მომხმარებლის ინტერესებს მორგებული, ასევე ორიგინალური და ნოვატორული, რადგანაც, რეკლამა ეს არისშემოქმედებითი სფერო, რომელიც მუდმივად სიახლეებს მოითხოვს.



No comments:

Post a Comment